Friday, May 20, 2011

hati yang tersentuh demi masa depan yg belum pasti

assalamualaikum....(tak jawab dasa tau..)

agak2 tajuk entry aku kali nih ada kaitan dgn "jiwang" x??kalau ada nak tukar buat tajuk lain...
ok,nak dijadikan cerita,sekarang ni mungkin musim org "packing barang" untuk nak melanjutkan pelajaran ke IPTA,IPTS atau mana2 la..aku juga berada dalam sutuasi ni,tapi aku macam biasa,masih boleh relax2 lu..haha..mmg terukkan??
ala barang ja yg x packing lagi,..segala menda alah yg dia nak tuh,rasanya dah ada...

    1.print borang dari lman web=done n complete
    2.medical checkup=done n complete
    3.photostat apa2 yg patut=done n complete
    4.sahkan apa yg perlu=done n complete
    5.borang sumbangan dana pendidikan=not complete yet..
    6.shopping barang dan air tuh mengalir macam air terjun=done n maybe complete

ha,kan dah banyak yg complete,jadi relax lu...haha..boleh lagi aku relax2,sabtu ni dah nak kena daftar..hummm..tu la,sebab berat hati,macam ni la rasanya...orang lain punya bersemangat,aku hanya tahu "hurmmm,sabtu ni daftar"...
nak dijadikan cerita,tadi aku pegi sekolah,jumpa ckg2 la,sbb lps ni kn dah susah nak jumpa...jadi macam2 cikgu la jumpa,macam2 pesanan la aku dengar...

cikgu azimah : belajar betul2,buat elok2

cikgu gan : tahniah,pergi la uitm,jgn amik stpm..susah...

ckg aribah : tahniah,buat la yg terbaik untuk masa depan kamu..
.
cikgu farah : tahniah,kalau rasa xboleh buat,jgn paksa diri kamu..tapi cuba la belajar betul2..

cikgu ghazali : tahniah dan selamat..

sir supardi : buat la,keputusan yg terbaik...kalau boleh saya nak kamu ambil tingkatan 6,tapi dah ni pilihan kamu,xpa la..buat la yg terbaik...

cikgu rosidah : tahniah,buat keputusan elok2..belajar elok2..jgn cepat terpengaruh...

cikgu amri : tahniah la,buat keputusan elok2..kalau boleh saya xnak kamu p uitm,saya nak kamu ambil tingkatan 6,tapi dah ni pilihan kamu xpa la..saya sokong pilihan kamu buat nih...dan belajar elok2,jgn main2 macam spm lagi..apa yg kamu buat,saya sokong dari belakng..


antara kata2 yg cikgu aku pesan kat aku,kalau baca balik,memang sedih,boleh menitiskan air mata...betapa tingginya harapan guru2 nak tgk anak murid dya berjaya....kdg2 cikgu2 ni ibarat macam cikgu kat rumah..ari2 sanggup marah,bagi nasihat,bagi kerja sekolah dan mcam2 lagi...
pa pun aku kena buat yg elok...kalau x rugi la duit...

No comments:

Post a Comment