Wednesday, September 28, 2011

COrEtAn Masa senggang.....

sekian lama jari jemari tidak menaip,asyik khusyuk memegang pen pensel dan kalkulator...tapi hari nih ntah kenapa,jari jemari ini begitu rakus untuk menaip..ah biar lah dia rakus menaip,aku hanya mngikut sahaja gerak geri jari ini..apa yg hendak ditaip,biar lah ia mengikut gerak gerinya,sudah malas untuk aku mengongkong jari ini untuk terus menaip...aku hanya menyampai idea tapi jari jemari ku yg mengolahkan idea tersebut untuk lebih menarik..aku menanti cerita dari mu wahai jari....

Peperiksaan akhir pljr diploma telah pun bermula dah aku telah pun berjaya menjawab 4 subjek dgn jaya nya,dan tinggal lagi 1 subjek yg belum tahu nasibnya...
sekarang nih musim org BERGRADUASI k?? aku cemburu tgk org memakai jubah untuk graduasi..aku pun nak macam tuh juga,tapi boleh kah aku jadi seperti mereka?boleh kah aku menamatkan diploma aku dalam kursus sains geomatik tuh?semuanya masih belum pasti,kerna aku masih belum selesai dgn perjuangan aku di semester 1...5 semester lagi menungguku dgn sabar,perjalanan masih panjang,berkemungkinan juga aku akn habiskan diploma dlm bidang lain,semua itu ada ditangan ALLAH..kita hanya mampu merancang tapi DIA yang menentukan segalanya...

aku tengok muka mak ayah para graduan tuh happy ja,aku pun nak juga mak ayah aku tersenyum kegembiraan macam tuh,aku pun nak juga mak ayah aku tgk aku menggenggam segululung DIPLOMA dan IJAZAH macam mak ayah org lain tgk anak dia pegang segulung diploma mahupun ijazah..macam mana gembiranya mak ayah aku masa nak antar aku masuk U dulu,walaupun hakikatnya aku sendiri tak semangat untuk datang,tapi demi mak ayah aku daftar gak sebagai pelajar U...

perjalanan aku sebagai pelajar masih jauh di hadapan,dan makin tinggi untuk aku capai....aku nak capai "BINTANG"..macam2 lurah dan liku perlu aku tempuhi untuk aq capai bintang tuh..
tak ada ka ' shortcut ' untuk aku capai bintang tuh?? baru aku tahu betapa susahnya belajar demi nak genggam segulung diploma...rupanya xada benda yg senang untuk belajar..macam tuh la masa kita kecil2 dulu,bukan lahir2 terus pandai ABC,susah juga nak sebut ABC tapi akhirnya kita boleh juga ABC sampai kita tahu baca dan boleh amik UPSR,PMR,SPM....

mood :PRE CALCULUS + ADD MATH.....

No comments:

Post a Comment