Sunday, March 6, 2011

D.R.I.V.E..........in the road......

                                     bismillahirohmanirohim

      assalamualaikum pembuka bicara...arini hari ke-6 dlm bln mac.....dan arini juga aq tulis post pertama untuk bln mac,...ish pa bnda yg aq karut ni...haha....mmg xda kna mngena dgn tajuk..haha...
sebenarnya harini aq nak cerita pasal pengalaman pertama aq bawa kereta ats jalan raya...mungkin bagi org lain,bnda biasa ja,tapi bagi aq tak,..
ceritanya bermula begini.......
tersebut la alkisah,pada petang kelmarin aq menerima panggilan dari cikgu yg ajar aq bawa kereta..dia tanya aq,boleh x,kalau dtg wat lath kereta ari ahad..jadi aku pun setuju..pada ari yg dinanti-nantikan tuh,tepat jam 8.30 pagi cikgu atau lbh mesra dgn panggilan paksu dtg ambil aku kat rumah bawa pergi IPSB...

dalam perjalanan tuh,paksu berhenti kat tepi highway,pastu dia pulak suruh aku bawa....aduh,mau x terkejut aku,dah la bawa kat highway,mmg takut la juga,.tapi aku gagah kan juga...bila lagi,aku nak bawa,kalau aku tolak peluang tuh.....dari highway sampai la ke IPSB aku bawa....

lepas sampai IPSB,paksu kata nak suruh bawa p jalan raya pula...lbh kurang mcm "melawat kawasan" la juga..haha..lps  lalu kat laluan C ,pergi laluan B pulak..lps laluan B ,pergi laluan A ....abis la kawasan aku bawa paksu "jalan-jalan"..haha....terkesima la juga,sebab nak bawa kot jalan raya..tapi aku cuba la juga bawa...
mula2 lalu kot laluan C..masa kat laluan C xla payah sgt,sbb trafic light xbanyk,tapi kereta banyak..aduh,takut la juga.lepas..tapi nak dijadikan cerita,enjin kereta berapa kali mati masa kat trafic light..haha...
ada sekali tuh,kereta jadi tersentak,abis barang dlm kereta tuh jatuh,...kesian kat paksu duk kena kutip..heee...nasib la paksu xmarah..jadi lepas tuh,tak jadi macam tuh dah...dan enjin pun xmati sgt..hee..
nasib la paksu bersabar dgn aku..dan aku juga buat kereta dia kotor,sbb aku langgar air lopak ....haha..mmg dia terkejut la juga..hehe..sori paksu...

harini aku bawa kereta sampai rumah..haha...betul la pa yg kawan cakap....bawa kereta tuh best..thank kat fikri n ryan sbb selalu bagi peransang...haha./..

thank god sbb bagi aku peluang drive kereta..huhu..

6/3/2011   .   2108......

No comments:

Post a Comment