Saturday, April 30, 2011

budak baru belajar

assalamualaikum..
harap2,korang xbosan membaca entry aku kali nih..kalau bosan pun,xpa la,nak buat macam mana,aku tak boleh la nak puaskan hati semua orangkan...entry kali nih,berkisar mengenai lesen kereta lagi....mungkin ada yg dah
"meluat" (loghat utara) bila baca entry pasal lesen kereta nih..tapi xpa la,xkisah pun...kepada yang sudi membaca aku ucapkan terima kasih banyak-banyak,lain kali jenguk la lagi... :)

entry nih berkisar mengenai latihan kereta bersempena lesen L kelas D aku...aku pun tak tahu,kenapa harini aku jadi teruk sangat..latihan sebelum-sebelum nih ok ja..kalau ada peratus la kan,aku cuma bagi 70% ja untuk latihan harini.lagi 30% hilang,tanpa dapat dikesan..

memang sangat-sangat tak puas hati,sebab latihan sebelum nih aku boleh buat dengan baik,tapi harini tak seperti latihan sebelum ni..kenapa aku kata macam tuh??sebab

  1. latihan sebelum ni,bila kat lampu isyarat,enjin kereta tak akan mati,kalau mati pun hanya kadang2 ja,tapi hari nih boleh dikatakatan 2 kali enjin mati berturut2... 
  2. enjin kereta boleh mati  masa dekat selekoh,selalu kat selekoh ok ja,tapi hari ni,dia boleh mati...nasib la pemandu kereta di belakang aku tuh pro(dikategorikan pro la juga) sebabnya dia boleh menyelit di lorong sebelah kiri yg sempit tuh masa enjin kereta yg aku pandu tuh mati sambil tersenyum melihat aku...
  3. aku beri isyarat untuk belok terlalu awal,ada juga yang terlalu lewat...
  4. masa dalam litar,latihan mendaki bukit asyik salah ja...kadang2 terlebih tiang,kadang2 xsampai tiang...yg lebih menyakitkan hati masa nak turun ,enjin boleh mati secara tiba2...
  5. tersalah masuk gear....nih memang membuatkan aku geram,berapa kali,aku tersilap masuk gear..nak tukar gear 1,aku tukar gear 3..nak masuk gear riverse aku,masuk gear 4...

    nah,hari nih punya latihan,aku buat sampai 5 kesalahan...3 kesalahan di jalan raya,2 kesalahan di litar...kalau masa ujian JPJ nanti aku buat macam ni,memang konfirm aku kandas la.....nasib la cikgu yang ajar aku tuh tak naik angin...huhu...

    pa yang penting aku dah berjaya buat parking tanpa terlanggar tiang....:)....

No comments:

Post a Comment