Saturday, December 31, 2011

bila sesuatu yg baru akn mula,yang lama akn dikenang

assalamualaikum,salam sajahtera

sedangku berjalan-jalan di fb dan blog,aku perhatikan ,ramai yg mengupdate mengenai tahun baru.
ya tahun baru akan menjelang...
tahun 2012 akan menjelang tidak lama lagi,dan 2011 akan pergi tanpa kembali lagi..
pejam celik,pejam celik,cepat sahaja masa berlalu,2011 akan menghilangkan diri..
walaupun 2011 akan pergi,tetapi kenangan yg ada dalam 2011 tetap dalam ingatan.

                                                         -----****-----

kalau dikenang,memang banyak memori dalam tahun 2011 nih..
ada suka dan ada yg duka..
memori yg suka mungkin aku akan ingat ,tapi untuk yg duka,.biarlah ia bersemadi di dalam hati aku..

aku tak pasti samaada tahun 2011 nihaku jadi lebih baik dari 2010 atau sebaliknya..
tapi aku harap untuk tahun baru nih,aku nak pandang ke depan,aku dah tak nak pandang belakang lagi..
biarlah apa yg terjadi sebelum nih ialah pengajaran untuk aku...

"tahun,semakin lama makin kedepan,tapi diri kita adakah semakin lama makin ke depan seiring dgn tahun atau sebaliknya"

aku tahu,dalam hidup nih,aku perlu jalani pelbagai dugaan dan cabaran,..banyak tanggungjawab yg perlu aku pikul..jadi aku akan cuba untuk jadi matang dalam membuat keputusan untuk diri aku.

"hidup kita ibarat bumper di atas jalan"

bila aku sorang2 aku suka ingat kata2 nih

                                 "TAK SUSAH KALAU NAK SUSAH,
                    TAK SENANG KALAU NAK SENANG"

                                                           ---------***-------------
  
                                   
                        

No comments:

Post a Comment