Wednesday, December 28, 2011

pilihan kedua terbaik terpaksa dilepaskan

masa sekolah,aku belajar ekonomi asas
tapi sekarang aku dah tak jumpa benda tuh lagi,tapi aku tetap guna istilah dia..
aku beljar pasal kekurangan , masalah dalam ekonomi dan sebagainya.

but know,aku kena buat pilihan aku sendiri..
aku kena pilih satu yang terbaik diantara 2 pilihan..
aku tak tahu mana yang patut aku pilih.
aku ada pilihan antara masec dan srn.
tapi antara 2 aku kena pilih 1..
bila aku fikirkan balik,tujuan aku datang uitm,ialah aku nak tuntut ilmu,
mak ayah aku pun tak halang apa keputusan aku,dan apa yang aku buat kalau aku pandai bahagi masa aku antara akademik dengan aktiviti.
tapi,antara masec dengan srn aku xtahu mana yang patut aku pilih..

masec nih bawah mpp,kalau aku terus dalam masec,aku boleh belajar macam2 benda baru,sama juga kalau aku berada dalam srn.. bila join masec,aku beljar macam mana nak urus event,macam tuh juga kalau aku join srn..
masec dan srn nih banyak yg sama,cuma masec lebih sibuk berbanding srn. sebab masec nih antara kita dengan mahasiswa yang lain..kalau srn, kita cuma bergerak dalam linkungan srn tuh ja..
kalau nak fikir cabaran,memang masec lebih banyak cabaran ..

tapi dalam masa sekarang aku kena lepaskan salah satu antara masec dan srn..aku tak tahu mana yang patut aku lepaskan..
2 perkara nih ada pro dan kontra...

mungkin aku akan fikir mana yang terbaik...
dan aku kena buat keputusan yg bijak..
sebab nih ialah permulaan yg baru bagi diri aku..

No comments:

Post a Comment