Monday, December 26, 2011

kehidupan di dunia U

every people said that life as U student is best  then life as school student..
so,what i want to said is ,I LOVE MY SCHOOL LIFE, every time i miss my moment with school...
i miss my child time...  miss my time play at playground, time that im try to be a "tarzan"...
                  
                                    ----------  *** ----------

ok,aku mengaku sejak kebelakangan nih aku jarang update blog...ntah la,aku sendiri xtahu knp...
kadang2 aku buka blog tapi aku cuma baca apa yg kawan2 aku update...

ok,kembali kepada tajuk asal...

baru aku tahu betapa "senangnya" hidup kat institut pengajian tinggi ni kan..
baru aku tahu betapa pentingnya pembahagian masa kat sini
baru aku tahu betapa pentingnya "self confidence" kat sini
baru aku tahu betapa pentingnya hidup bermasyarakat...
baru aku tahu.......... ( berapa banyak baru aku tahu ntah) :p
sebenarnya,aku tahu semua nih dah lama,tapi sengaja buat endah tak endah

belajar kat U kadang2 rasa macam belajar atas keretapi
sebabnya cara pembelajaran dia yg laju..
bila kat U juga la,kita akan jumpa kehidupan bermasyarakat..
sebab kat sini kita akan belajar untuk bergaul dgn orang,
dan kadang2 kita belajar benda yg kita xpernah belajar masa kat sekolah..
sebagai contoh, kalau masa sekolah,bila ada majlis apa2 kita cuma bantu cikgu,cikgu yang buat semua,
tapi bila kat U,untuk satu2 acara kita sendiri yg uruskan macam PA system,tempat, dan macam2 yg berkaitan..

jadi pembahagian masa sangat penting,,
jadi dalam masa 24jam sehari tuh,pandai-pandai lah cari masa antara study,assignment,buat tuto,join aktiviti, lepak-ing (perlu ada juga ka bnda nih).. ha semua tuh pandai2 la urus,untuk cukup 24 jam...

kadang2 memang penat ,rasa macam malas ja nak join semua2 tuh..
tapi hati nih memang suka memberontak untuk buat benda2 yg macam tuh...
kadang2 jeles dengan orang yg x join apa2 aktiviti (org xjoin aktiviti pun aku nk jeles):p

dah la..otak dah tepu...niat di hati nak update menggunakan ayat yg tak tension,tapi bila dah menaip jadi ayat skema...hummm...

                                      sharing gambar macam best..jom tgk gambar....
                                                  ---------------------
                                                               |
                                                               |
                                                                 
                                                               
kak lia yang comey      


















twins
mereka semangat mengacau bubur asyura
senior mpp dgn junior masec
bubur lambuk ini sangat sedap...
ini gambar candid...sila abaikan
"sebab masa nih saya tgh rajin" :p
kami happy jadi budak masec...
                                                     
                 
                     *jom sambung buat tuto semula.. :p
                                                                                        

No comments:

Post a Comment