Tuesday, April 24, 2012

kenapa mesti wujudnya pilihan??

Assalamualaikum..

dari sekolah sampai sekarang,xpernah lari dari kena buat pilihan,macam2 pilihan kena buat..
kadang2 mesti tertekan apabila kena buat pilihan terhadap sesuatu yg langsung x menjadi minat kita dan langsung tak kena dengan jiwa kita...
siapa yg x tertekan kalau minat A tiba2 kena pilih B..
bila wujudnya pilihan macam2 benda nak kena fikir..
aku x suka macam nih...

aku dapat panggilan temuduga dari SPA untuk jururawat...
mak ayah aq memang suka,tapi hati aq yg menderita sebab aku xminat benda tuh,
xpernah terdetik dalam hati aku nak jadi jururawat..
aku dah letih hidup dengan suasana hospital..bosan tau x,bau ubat,bau darah,masuk bilik xray dan macam2 lagi..
aku xsuka..tapi kenapa yang aku xsuka tuh la selalu dapat.
sebenarnya ini ialah kali ke2 aq pegi temuduga SPA nih..semuanya dipaksa oleh mak dan ayah aq..
mau nak harap kerelaan aku memang x la..

masa aku tunggu SPA,tapi bukan latihan jururawat,xda pulak dpat surat temuduga.. tapi UiTM yang panggil,untuk amik kursus sains geomatik..
jadi aku pergi UiTM ..sekarang bila aku kat UiTM baru SPA datang cari..
bila dapat mesti aku akan sedih nak tinggal UiTM..AKU XNAKKKKK.. aku nak habiskan diploma aku..
tapi mak ayah aku dah bagi kata putus,,kalau temuduga jururawat tuh berjaya,aku kena tinggalkn uitm..

kalau fikir balik memang SPA untung sebab lepas abis latihan boleh terus kerja,masalah sekrang boleh ka aku nak kerja dalm benda yg aku xminat..
dulu aku x suka geomatik,skarang aku dah suka,sebab benda tuh macam kena dgn jiwa aku,cuma subjek dalam tuh ja yang x kna dgn jiwa aku..

tadi dah pergi temuduga tuh..aku jawab ja... tawakal ja la.. jumaat nih result kluar,,aku dah takut....!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment