Sunday, April 29, 2012

takdir yang menentukan...

assalamualaikum...

kenapa semua orang buat post pasal result masing2??
ok, memang result dah keluar,pa pun congratz untuk kawan2 aku..

untuk result aku,aku hanya mampu untuk berkata alhamdulilah..tiada yg menggembirakan sangat dengan result kali nih..mungkin ada hikmah disebalik semua nih, mungkin ALLAH nak uji kekuatan dalam kesabaran aku,
mungkin ada sesuatu yg baik sedang menunggu aku di depan...
masa sekarang jalan aku bukan jalan yg lurus,dalam perjalanan nih banyak kali aku tersungkur disebabkan batu2 kecil yg berada di sepanjang jalan... aku tahu,aku boleh bangun dari jatuh tuh walaupun aku perlu melawan kesakitan yg amat sangat. kalau aku x bangun sendiri,siapa lagi nak bangun kan aku???
kenapa aku perlu menagis dengan kesakitan nih?? sedangkan kesakitan ini hanya kesakitan yg biasa,aku kena kuat untuk tahan semua nih...

aku tahu,kadang2 diri aku rasa terbeban dengan semua nih, kadang2 aku rasa macam nak give up dari semua nih,tapi aku perlu fikir perasaan mak dan ayah aku,sebab diorang aku kuatkan semangat aku untuk teruskan walaupun aku dah tersungkur.. bila aku bangun,aku tersungkur sekali lagi dalam perjalanan tuh..
diri ini ibarat bayi yang sedang belajar berjalan,bila berjalan,dya akn jatuh,tapi dya bangun juga,dan berjalan lagi,dan terus berjalan sehingga dya boleh jalan dengan sendirinya..


yang penting,aku bersyukur kerana aku masih diberi peluang oleh ALLAH untuk terus belajar dan perbaiki segala kelemahan aku...

1 comment:

  1. assalamualaikum.. follow awkkk.. :) jmput singgah ye comel..

    ReplyDelete