Saturday, October 8, 2011

my first interview in my life

pejam celik,pejam celik, esok dah nak balik umah,maka bermulalah cuti semester ..berakhir sudah semester 1...syukur kpd ALLAH sangat2,krn aku boleh mengharungi 1 sem dgn baik....ok aku xnak cerita pasal sem 1 nih,tapi aku nak cerita bnda lain......

aku kini bljr di IPTA,tapi dlm masa yg sama,tawaran supaya aq mnghadiri 1 temuduga diterima,pada mulanya aku xtahu sama ada nak pegi atau x..perasaan aku berbelah bagi...kalau aku pegi,dan ditakdirkan dapat,mesti mak ayah aku suruh aku keluar dari sini,tapi kalau aku xpegi pun rugi juga...jadi pa yg terbaik untuk aku?aku dah buntu sangat2..aku jumpa lecture aku,sir khairy,aku minta pendapat dya,mmg kna "brainwash" la...pendapat dya,dya suh aku try temuduga tuh..
sebenarnya aku sayang nak tinggal tempat aku beljar sekrang...tempat pertama yang mengajar aku erti kerjasama,erti kehidupan di dunia dan macam2,kat sini aku belajar bnyak bnda baru,dari aku xkenal pa benda tuh THEODOLITE,skrg aku dah kenal,dan aku dah guna dia...

setelah perbincangan dibuat,aku buat keputusan untuk pergi temuduga tuh,tapi aku rasa macam xyakin untuk dapt jawatan tuh...
kalau ditakdirkan dapat,mungkin sem 1 ialah sem terakhir aku kat sini,kalau xdapat mungkin rezeki aku untuk terus belajar hingga diploma kat sini...

kadang - kadang aku fikir,kenapa sampai 2 peluang datang kat aku?kenapa apa yg aku dapat semuanya bukan first choice aku....aku masuk uitm pun,bkn atas kos yg jadi first choice...kadang2 aku terteakan...apa patut aku buat sekarang???bila aku boleh capai cita-cita aku???

ntahlah apa pun kita tunggu keputusannya nanti..sebut pasal keputusan,aku takut keputusan final aku teruk...Aku x sanggup nak repeat...aku takut aku dapt truk,aku macam xyakin dgn apa yg aku jawab..apa pun aku harap yg terbaik akan muncul.....

mode: menghabiskan malam terakhir kat kolej sebelum semua bertolak pulang ke rumah......

No comments:

Post a Comment