Monday, December 20, 2010

memoir kelas tambahan terakhir dan sekolah terakhir...

       kelas tambahan terakhir ku dan rakan2 ialah EKONOMI ASAS....sekarang aku nak cerita pasal kls tambahan terakhir ni.....
klas ekonomi ni ckg wat selama 3 ari..isnin,selasa,jumaat tempoh ari....sebenarnya kami xbelajar ekonomi sebulan,sebab ckg eko ,ckg farah pergi menunaikan haji..jadi pelajar2 ekonomi,belajar ekonomi sendiri2....best gak,jadi ckg sendiri2..haha.....bleh rasa pengalamn jadi ckg..hehe..tapi 2 la,mesti ada juga la ajaran sesat yg muncul..hehe..nak buat macam mna,ckg xterlatih..haha....masa ari pertama kls tambahan ,ckg farah terkejut,sbb kdatangn lebih dari yg djangka..ckg ingt,sikit je la yg nak dtg,tp rupa2nya ramai juga...masing2 dah dapat NUR SPM berkat dari doa ckg farah masa beliau di tanaH suci...ALHAMDULILAH....Masing2 dah mula rajin buat latihan yg ckg bagi,klau sebelum ni,ada juga yg malas nak buat...ckg farah kata 'kalau dari awal tahun macam ni kan bagus,xpyah saya duk masuk kelas berleter suruh kamu buat latihan....kalau xboleh dpt A pun,bagi LULUS sahaja pun dah cukup"...tinggi sungguh harapan ckg kpd murid2nya...
kelas ekonomi ni selama 2 or 3 jam...tapi xterasa pun masa yg panjang 2..rasa macam sekejap je....klau tidak,kls ekonomi,akhir hari jumaat,tetapi kmi mnta lgi supaya ckg buat ari sab2..sebagai pecutan terakhir la katakan..hehe....
   masa ari lAS kelas tambahan 2,kami minta maaf kat ckg farah...n kami mnta tip terakhir..hehe...n nak djadikan cerita,ari sabtu 2 hujan,kira hujan rahmat la untuk kami penutup kelas ekonomi...buat pula kat kantin sekolah ..lepas ni rindu la nak makan nasi ayam kat kantin yg sedap 2....hehe.....

          tamat lah cerita aku pasal klas tambahn terakhir di sekolah.....


ha cuba korang teka,aku nak cerita pa plk ..hehe....


....................................................................memandangkan 20.12.2010 merupakan ari terakhir aku dan kawan2 berada di sekolah,jadi xkan aku nak cerita pasal lain kot,mesti la pasal sekolh..hehe.....
arini peperiksaan terakhir SPM 2010 n ari terakhir aku dan kawan2 memakai baju sekolh.....mula exam ekonomi pukul 11.15 tapi pukul 8.30 dah ada kat sekolh..haha,...awal x???semangat nak amik EKONOMI ASAS la katakan.masa kat sekolah sebelum masuk dewan,ramai ckg2 tegur..ckg2 ucap selamat menjawab..hehe..pengetua dgn PK1 pun sama..hehe...PK1 sampai kata "ish,kalau dari awl tahun macam ni kan bagus,duk mana2 baca buku jew,senang hati saya,hehe..."..sebelum ni bukan xnak baca buku,tapi malu nak tunjuk kat ckg2..hehe...<sebenarnya sebelum ni malas..haha>...pukul 11.15 - 12.30 ekonomi kertas 1..soalan senang la juga..tapi xla macam ABC,yang 2 senang sangat,ni tahap sederhana la.....sementara nak tunggu kul 2 ptg..macam2 kami buat...baca buku,makan,kacau cikgu n bnyk lgi la..hehe...dan xlupa gak antar buku teks..hehe..ish2 ringan gak buku teks..smp cam nak tercabut tangan punya la 'ringan'.haha..wat teruk boleh..heheh.........pukul 2.00 - 4.00 ekonomi kertas 2....soalan kertas 2,susah la juga,tapi aku masih boleh menjawabnya..alhamdulilah....lepas pukul 4.00,masing2 tersenyum gembira kerana SPM DAH habis..merdeka la katakan...hehe...orang semua pakat kalut keluar dewan,tapi aku,fatin,pipah,nadia keluar lewat,..pa yg kmi buat???apa lagi renung dewan smk arau puas2 la..haha....kami tolong kunci pintu dewan sekali,alang2 lepas ni,dah xboleh nak tlg tutup pintu dewan,kami pun tolong la tutup arini..hehe...sebelum ni,tiap2 kali perhimpunan akn berdiri kat tepi2 pintu..pengawas la katakan..haha....xlupa juga,ambil gambar kenangan dgn pengawas yg jaga periksa SPM sek kami..hehe...lps 2...salam2 dgn kawan2 n usik ckg2 ..hehe....bergambar kenangn dgn ckg2..ckg rafidah,ckg sejarah klas aq n ckg farah,mak angkat aku dan juga cikgu ekonomi aku..hehe...lepas ni mesti rindu suasana dekat smk ARAU....lepas 3 bulan baru aku jejakkan kaki kat SMK ARAU PULA,tapi untuk amik keputusan SPM.....
                  AKU HARAP SEMOGA KITA DAPAT KEPUTUSAN YG CEMERLANG DLM SPM....D.U.I.T <DOA,USAHA,ISTIQAMAH,TAWAKAL>.....

          di SMK ARAU kita bertemu.di SMK arau kita berkawan.di SMK ARAU kita berusaha untuk berjaya.di SMK ARAU kita belajar dan bergurau.di SMK ARAU juga kita berpisah...tetapi kita janji kita AKAN KAWAN SELAMANYA.....AKU SAYANG KORANG.....
     >FATIN
     >AFIFAH
     >NADIA
     >EBAH
     >ANA
     >YATI
              n semua kawan2 aku,especialy budak 5PA2 2010.......

  
                       tamatlah coretan aku harini..hehe....

No comments:

Post a Comment