Friday, January 28, 2011

BATCH 1993

"assalamualaikum,kami ucapkan..kepada semua,rakan dan taulan.."..(eh,apsal aku tiba2 terikut2 rentak boria ni??)..haha..ok la,apa2 pun rentak..aku tetap nak ucp ASSALAMUALAIKUM kpd muslim dan SALAM SEJAHTERA kpd non-muslim..

refered to the above..:"BATCH1993"

rasanya dah lamakan aku x merapu kat blog COKODOKSTORY aku ni kan...jadi arini aku nak merapu dgn tajuk post terbaru...tajuk pa??aku dah bagitau dah kat ats..hehe...

BATCH 1993?? korang pernah dengar x pasal batch 1993?? agak2 pa peranan batch 2 ek?? siapa ahli batch 2??..ok,lets me story k..haha..
   sebenarnya,aku mula kenal dgn batch ni,bila ada seorang kenalan FB aku,nama dia mohd farid selaku admin batch1993 telah add aku untuk join batch ..jadi aku tanpa fikir panjang terus saja setuju untuk join...mula2 aku ingat kawan2 dalam batch ni sombong2,sbb masing2 xkenal..dtg dari pelbagai ceruk negeri dari semenanjung dan sabah sarawak..tapi sangkaan aku meleset..rupa-rupanya diorang ni xsombong pun..btl la kata org.."tak kenal maka x cinta" ...bila dah join group tu,mmg aku rasa best sangat2...macam2 kawan aku jumpa,mcm2 benda baru aku belajar dari diorang..

dalam group 2 la,aku kenal dgn fatimah azuana,eira,nad,izudin,luqman,fiqah,pijie,nina,aziz,maizan,alif,hajar
,achik ,zana ,amin , nazfar , sadiq , najihah , shiqin , megat , n semua budak2 batch seramai 248 orang ..aku xlarat la nak senarai semua..ni pun aku senarai yg aku ingat je..hehe...
tapi dalam batch ni,aku paling rapat dgn ana,eira,pijie,farid,zana..jgn pulak salah paham ok..aku rapat dgn semua tapi aku paling rapat dgn 4 orang tu...sebab aku rasa best join group tu,sebabnya kawan2 dalam batch 2 mmg gila2 macam aku..haha..macam2 idea ada untuk dikongsi bersama...masing-masing ada kelebihan..jadi mmg xjemu la aku join grup tu...BATCH1993 tu hanya di khaskan kpd mereka yg lahir pada tahun 1993 dan menduduki SPM tahun 2010....

kalau korang nak tau,dalam batch ni ada pasangan couple..tapi xyah la aku gitau siapa...mula2 diorang kenal-kenal dalam batch pastu jadi couple..ramai la juga macam 2..sebut couple,dah jadi biasa bila perkataan tu meniti dibibir..sebab usia-usia remaja mmg normal la dgn perkataan couple tu...

walaupun,kitarang semua xpernah bersua muka,tapi ntah knp,rasa macam dah knl lama sangat..sebab masing2 akrab macam kawan 1 sekolah..sedangkan semua sekolah lain2,dah memang tiada perasaan malu atau segan silu untuk share apa2..kadang rasa,hubungan dengan kawan2 sekelas kat sekolah pun,xseakrab kawan2 dalam batch ni...harap,suatu hari nanti kita semua akan bertemu..bila dah akrab ni,macam2 topik muncul...kalau sebelum SPM dulu,sibuk dgn topik SPM,dah abis SPM sibuk plk dgn topik rancangan lps spm..topik couple,topik blog,topik pasal teman lelaki,kongsi masalah dan macam2 serba mak nenek topik la,sampai dah xlarat nak senarai semua..masing2 xlokek idea untuk dikongsi..xdapun kawan2 dalam blog yg sombong.masing2 ambil berat..

sikap ambil berat memang ada dalam diri family batch ni..knp aku kata macam 2??sebabnya,bila ada j,kawan2 post bagitau yg diorang xsihat dan sebagainya,cepat je post tu balas..kalau ada kawan2 yg wat pembedahan,masing2 risau dan sentiasa tanya perkembangan..tiada sorang pun yg pentingkan diri...kadang2 rasa best bila kawan dgn diorang walaupun xkenal..

kpd family batch 1993,aku harap hubungan persahabatan kita akan kekal,walaupun lepas ni ,memang masing2 xsempat nak on9 kerana busy dgn studi di universiti,poli,dan macam2 lagi...
jgn la kita gaduh sesama kita,pa salahnya kalau kita berkawan sbb kita semuakan dah macam 1 family...
sebenarnya,aku sayang korang sangat2,dan aku harap kita semua beroleh kejayaan dalam hidup dan akhirat..insya-Allah..

setakat ni je dulu,post aku untuk kali ni...ok..tata semua..selamat membaca...
    ~2413 am~

No comments:

Post a Comment