Wednesday, January 5, 2011

QTI

QTI tu apa??
     nak tau x QTI 2 apa??kalau xnak tau pun,saya tetap nak bagi tahu..hehe...
     QTI 2 ialah jawatan yg dipegang oleh jurulatih di sekolah memandu untuk memberi ujian kpd kita selepas tamat latihan,sebelum ujian dgn JPJ....kalau xpaham juga xtau la..hehe

    eh,knp tiba2 aku tulis pasal QTI  ek??ntah,aku pun xtahu,knp...haha...

haaa,aku tulis pasal QTI sbb tadi aku ada ujian QTI untuk lesen B2,bukan B....
sebelum ujian QTI 2,mcm2 perasaan ada,takut,sedih,gembira semuanya bercampur menjadi rojak yg xboleh makan....aku baru amik lesen moto sebenarnya..<baru amik la sangat,rasa2 dapt lesen L lama dah..haha>..lesen kereta xdaftar lgi..hmm,nanti la daftar..haha.....sebelum ujian QTI mula,aku dgn 2 org kawan baru yg aq xingt nama diorang 2,kami kena temuduga..aduh,nak QTI pun kena temuduga k??ish2,ingatkan nak kerja je kena temuduga,rupanya nak QTI pun kena juga...tapi xpa,kalau xboleh jawab pun,bukan xleh buat QTI,boleh buat juga...ala,soalan senang j..haha..tapi garu kepala juga nak jawab..haha....

      lepas abis sesi temuduga,pergi tunggu kat litar,sambil tengok orang buat lath moto...hmm,ada yg kena marah,ada yg xkena marah..macam aku dulu la,asik kena marah j,lepas 2 xkena marah dh..org kata belajar dari pengalaman,jadi aku pun amik la yg aku duk kena marah 2 sebagai pengalaman..huhu..tepat jam 0945,jurulatih panggil nama calon untuk QTI,dan aku calon yg kelima..hehe.....dupp.dupp..dupp..dupp jantung ku berdegup kncang macam dah susah nak bernafas lagi..haha..bukan apa,takut terkandas je....paling aku risau masa meniti atas titi dengan masa brek kecemasan..meniti ats titi mesti minima 7 saat,2 yg aku takut,sbb masa latihan aku kena marah sebab bwa laju n masa aku ialah 6.brapa saat xtau...lps dari 2,au try bwa slow,tp macam nk jatuh..huhu..masa QTI aku rasa aku bawa laju,tapi aku tengok masa yg jurulatih tulis 1066 saat...kawan aku cakap slow gila aku bawa,dia pun 8.44 saat..haha....aku rasa mcm laju,tapi knp masa lama sgt..huhu...tp pa pun ,alhamdulilah,lepas juga meniti ats titi..huhu....untuk brek kecemasan pulak,aku bawa moto punya laju,sbb aku takut kena marah kalau bawa slow,jadi aku bawa laju pastu tekan brek kaki kuat + brek tangan,tayar belakng moto terangkat,..haha..nasib xtersembam ats tar...hehe...lps tamat semua 2,bersedia untuk 10 perkara iaitu ujian di jaln raya,tp bukan keluar p ats jalan raya pun,buat dalam litar tu juga..ujian yg terakhir sekali angkat tongkat utama,tapi aku dikecualikan sebab aku ada SCOLIOSIS,nak tau scoliosis tu apa try la search internet,...hehe..

   akhirnya,aku lulus juga QTI..yeahhhhhhhhhhhhhhh....tunggu ujian dgn JPJ pula..huhu..xsabar nak lekat P pada moto,asyik lekat L j..huhu...semoga ujian JPJ nanti,lulus juga,,amiin...

No comments:

Post a Comment