Sunday, January 16, 2011

Berakhirnya satu penantian yang dinanti-nantikan

     setiap orang mempunyai penantian...sama juga seperti aku..aku juga mempunyai penantian..macam2 yang aku nanti-nantikan.tapi satu penantian ni aku dah dapat mengecapinya..alhamdulilah,syukur sangat-sangat..thanks God...

korang nak tau tak,apa penantian yang aku maksudkan tu??
ok,sebenarnya aku berjaya dapat LESEN P untuk lesen motor kelas B2,aku rasa ia satu kejayaan yang besar dalam hidup aku.mungkin bagi orang lain,kejayaan biasa ja,dapat lesen motor kurang dari 500cc,tapi,tidak bagi aku..kenapa aku kata tidak??,kerana dalam proses untuk aku dapat LESEN P tu,macam2 cabaran yang terpaksa aku tempuhi,antaranya masa nak buat latihan motor 8 jam,asyik kena marah j,biasa la kan,budak baru belajar..haha...,xda kawan nak teman p buat latihan,xda kenderaan,nak naik(ada lesen motor,tapi motor xda,dan terpaksa kongsi dengan abang),selain tu juga,aku kena pergi jumpa doktor untuk dapatkan surat doktor untuk pengecualian angkat tongkat utama(sakit la katakan)huhu..tapi,akhirnya aku berjaya juga tempuhi cabaran 2..hehe...

pada 14.1.2011,aku ada ujian JPJ,jam berapa xingat,tapi tempat ujian ingat,dekat litar motosikal IKMP..sebelum kena test dengan JPJ,semua calon kena berkumpul di blok D ,(Calon freshie dan ulangan)..berkumpul dengar tip daripada cikgu yang ajar masa latihan kat IKMP,dan dipanggil nama untuk ambil no.giliran.aku dapat giliran yg k-38,erni pulak dapat giliran yg k-29..masa menunggu giliran dipanggil,macam2 perasaan timbul,takut,gementar risau semua bercampur macam buat rojak..haha..sebelum nama dipanggil,sempat la tengok kawan2 lain buat test,ada yang lulus,ada yg gagal..

akhirnya,sampai juga giliran aku,dup dap,dup dap,jantungku berdetak laju dan macam sukar nak berhenti,aduh,rasa macam,nak lari balik j..haha...ok,sekarang aku nak cerita masa tiba giliran aku buat test JPJ...perkara pertama buat pusingan 8 1/2,aku boleh buat dengan jayanya,haha..lepas habis pusingan 8,meniti atas titi,dan masa minimum 7 saat,dan secara tiba2 aku xboleh nak imbang badan,dan rasa macam nak jatuh,haha,kalau jatuh,terkandaslah aku untuk bhg.2 ,Tapi aku cuba juga,supaya xjatuh,dan aku berjaya.hehe..dengan masa 10 saat,kurang dari masa aku buat QTI,masa QTI aku buat 10.66 saat....lepas selesai meniti atas titi.melalui celah2 kon pula,dan itu yang paling aku suka sebab senang,cikgu kata,untuk celah2 kon,tiada lagi calon yg terkandas,sebab senang..lepas habis kon,brek bahaya pula,kali ni,aku bawa sederhana laju,tapi brek kaki tekan kuat2 sekali dengan brek tangan.nasib xtersembam ats tar..haha...maka tamatlah bhg 2..masuk bhg.3 pula,undang2 semasa di jalan raya...dalam bhg 3 ni,kena buat 10 perkara...xpayah cerita la apa 10 perkara tu,sebab,kebanyakannya dah ada lesen motor..huhu...akhirnya,.tamat juga ujian...lepas abis ujian,pergi kat pegawai JPJ,ambil kept.ujian,aku tengok ada yg tersenyum,ada yang x,aduh,takut2..huhu..aku pergi ambil,aku tengok bhg 2,LULUS 20/20..bhg 3 pun LULUS 13/14..ALHAMDULILAH,..erni pun lulus juga..lepas ambil kept,kena pergi tunjuk kat cikgu yang ajar masa latihan..dia tengok kept tu,pas2 dia ucap TAHNIAH..ohh,terharunya..haha..kalau x,sebelum ni,aku asyik kena marah j,sebab buat silap..muka cikgu 2 macam muka cikgu edy,n budak2 sek arau yg ambil lesen motor kat IKMP panggil cikgu 2 kembar cikgu edy..haha...dulu selalu kena marah,sekarang dia ucap TAHNIAH sebab lulus JPJ..hehe..aku dan erni akn dapat lesen P secara rasmi pada hari rabu nanti..hehe...
TQ CKG ABDUL MUTALIB & CKG HAFIZ..  =_=

No comments:

Post a Comment