Friday, November 11, 2011

Guru ibarat lampu yg menerangi pelajar..

assalamaualaikum...

hari ni bertarikh 11/11/11
masya-Allah cantiknya tarikh nih..
bersamaan tarikh ni juga la,genapla umur ayah aku 53 tahun...

ok,aku xnak bercerita pasal ayah aku,tapi aku nak cerita mengenai
cikgu2 atau pun pensyarah2 yg mngajar aku masa aku sekolah dan masa aku kat uitm..
kalau korang xnak baca pun takpa,aku tetap nak tulis..huhu..

masa sekolah,aku bukanlah seorang pelajar harapan...tapi kadang2 terselit la juga dicelah2 ribuan pelajar2 yg pandai kat sekolah aku tuh..
semuanya bermula dari seorang guru biasa kan?
petikan dari sajak usman awang

"jika hari ini,seorang raja menaiki takhta
jika hari ini seorang peguam menang bicara
jika hari ini seorang presiden berkuasa
SEMUANYA BERMULA DARI SEORANG GURU BIASA,
YANG MENGAJAR TULIS BACA... "

bermula dari seorang guru yg mendidiklah,kita boleh berjaya..
aku mulakan pendidikan awal aku kat SEKOLAH TENGKU BUDRIAH,arau
ILMU ASAS HIDUP
   aku belajar kat sekolah tuh dari darjah 1 sampai darjah 6..
banyak cikgu yg mendidik aku masa aku kat sekolah tuh,
antaranya
-cikgu AZHAR BIN DARUS (KT)
-cikgu AZIMAH BT ABU BAKAR (BM-tahun 1-tahun 3)
-cikgu HASHIMAH MAT NOOR ( SC-tahun 6)
-cikgu RAFISHAH BT BAKAR (MATH -tahun 4-6)
-cikgu MARHAMAH (BI-tahun 4-6)
-cikgu ABDUL RAHMAN YAHYA ( BI-tuisyen ELITE)
-cikgu HASNAH (SC-tahun 4)
-cikgu SHARIFAH DAHABAN (BM-tahun4-6)
-cikgu SALIM NAPIAH (PJ)
-cikgu MOHAMMAD ( SENI)
-ustaz KHAIRUDDIN dan KHORUDDIN (AGAMA)

aku hanya ingat nama2 cikgu2 nih ja,cikgu2 lain aku xingat nama diorang..huhu.
maafkan saya cikgu...


Dah tamat masa sekolah rendah,
tibalah sekolah menengah pulak...SMK ARAU...
dari tingkatan1-tingkatan5
BERFIKIR BERILMU,BERCANDA MEMBINA MINDA

  masa kat sekolah ni,aku mula mengaktifkan diri aku untuk libatkan diri dalam pidato,forum,anti-dadah,sukan
,pengawas dan macam2 lagi,semuanya bermula,apabila disuruh oleh cikgu2..kalau cikgu2 xsuruh mungkin aku akn jadi pelajar yg xaktif masa kat sekolah tuh,sebab aku nih pemalu..:p
antara cikgu yg pernah mengajar aku kat sekolah nih
-cikgu NORLAILA KHANAM (BM-ting1)
-cikgu AZZIZARINA MEHAT (BI/ICT -ting 1,2,4)
-cikgu SITI HAJAR (SC-ting1)
-cikgu ARIBAH (SC-ting 2,4,5)
-cikgu ROSITAH (SC-ting3)
-arwah cikgu ISMAIL(math ting.1)
-cikgu RUSHDA(math ting.2)
-cikgu ABDUL RAHMAN (MATH-ting3)
-cikgu SHUKRI (MATH-ting.4)
-cikgu EDY HISHAM (ADD MATH-ting 4,5)
-cikgu ROSIDAH (BM-ting5)
-cikgu AMRI(BM-ting4)
-cikgu FARAH HANIM (EKO.ASAS-ting4,5)
-cikgu RAFIDAH (SEJARAH-ting4,5)
-cikgu SUPARDI (BI-ting 4,5)
-ustazah ROHAIZAN (PI-ting4,5)


antara guru2 yg pernah ajar aku,sebenarnya ada lagi,tapi biarlah aku tulis yang ni saja..huhu
terima kasih cikgu,sebab cikgu2 saya berjaya dalam PMR dan SPM,
mungkin saya xdapat balas jasa cikgu2 ,hanya ALLAH S.W.T saja yg dpt membalasnya..insya-Allah..


Lepas tamat tingkatan 5,aku sambung pelajaran kat UiTM ARAU,dalam jurusan DIP.sains geomatik...
kat sini lah aku kenal erti kehidupan kat U,belajar dalam suasana U..
USAHA,TAQWA,MULIA

SEMESTER 1 dah pun tamat,

menanti SEMESTER 2 yg akn muncul xlama lagi
antara pensyarah yang mengajar aku sepanjang 1sem kat sana
-sir MOHD KHAIRY (SUG100)
-sir IMRAN dan madam RAFIZAH (BEL120)
-madam SUHAIDA DILA (PHY 120)
-madam SITI SARAH (MAT133)
-madam SITI AMINAH dan madam NOORZALIANEE (SUG130)
-ustazah MASTURA (CTU101)
-cikgu MUSTAFA (HBU111/1O)
-sir TENGKU AFRIZAL (PENASIHAT AKADEMIK)


pensyarah2 nih la yg menilai aku sepanjang 1 sem aku kat UITM..
bila masuk sem2 mungkin akn tukar pensyarah baru..huhu

p/s:tak lama lagi semester 2 akn bermula..hee

No comments:

Post a Comment