Thursday, November 24, 2011

SEMESTER 2 di UiTM

 assalamualaikum

nampaknya rakan2 blog aku sibuk menceritakan suasana semester baru masing2.
ok,aku xnak lepaskan peluang,aku pun nak cerita juga..

pejam celik,pejam celik aku dah pun bergelar pelajar semester 2 di UiTM ARAU a.k.a araustralia..
seperti kebiasaan minggu pertama nih pensyarah jarang masuk sangat,kalau masuk pun masih dlm mood cuti..hari pertama semester ke-2 nih disambut dgn keadaan hujan yg sangat lebat atau kadang-kala hanya renyai2..jadi dalam kampus atau luar kampus semua orang berpayungan..

nampaknya semester 2 nih aku kena usaha lebih lagi untuk naikkan balik CGPA aq yg x berapa cemerlang masa semester lepas...
bila tengok senarai subjek semester nih, seperti
subjek teras > BEL260,CTU151,HKM
subjek fakulti > SUG184(field astronomy) , SUG150(engineering surveying) , SUG160(cadastral surveying) , MAT133 bila tengok senarai subjek pun dah macam pening kepala sebab subjek semester ni banyak yg berkaitan pengiraan..kerja luar pun banyak dan report setiap kerja pun banyak la..

perasaan x yakin tuh memang ada,sebab rasa macam xboleh ja nak buat...tapi apapun usaha perlu diteruskan.. peperiksaan akhir sekrang masih bersembunyi dan akan muncul bila tiba masa yg sesuai...


_______________________________________________________________________________

group aku semester ni APD2Ca, memang mengalami masalah kekurangan ahli..
masa semester1 ada 23 orang, tiba2 masuk semester 2 ada 15orang..
semester akn datang rasanya makin berkurangan la kot...


              "TAK SUSAH KALAU NAK SUSAH, TAK SENANG KALAU NAK SENANG"

No comments:

Post a Comment